سفارش پروپوزال و پایان نامه جدید
انجام پایان نامه و پروپوزال معماری

انجام پایان نامه و پروپوزال معماری (Architecture proposal) از روی کارهای آماده، چگونه؟

شرایط امروز دانشگاه های کشور در برخی موارد برای انجام کارهای پژوهشی همچون پروپوزال و پایان نامه بسیار با گذشته فرق کرده و دانشجویان بیشتر آماده چنین پژوهش هایی مثلا در رشته معماری هستند. اولین کاری که هر دانشجو در این زمینه لازم است انجام دهد، کمی مطالعه و کسب تجربه می باشد که می تواند از روی برخی پروژه های دانشگاهی قدیمی تر صورت گیرد. اساتید راهنما کار خاصی در این زمینه انجام نمی دهند و کمتر کمک می کنند، البته برخی اساتید هم داریم که راهنمایی های لازم را می کنند.

بنابراین دانشجو خود باید دست به کار شده و منابع روش تحقیق را مطالعه کرده و کتاب ها و جزوات لازم در این زمینه را مطالعه کند. برخی سایت های دانشگاهی مانند مرکز پژوهش های دانشگاهی ایران (آسان داک) می توانند مواردی از کارهای آماده مانند پروپوزال و پایان نامه معماری و نمونه ای از فرم های مربوطه را نه به صورت رایگان ولی با کیفیت عالی در اختیار دانشجویان قرار دهد. دیده شده که دانشجویان در این سایت نظرات بسیار خوبی از کاربردی بودن کارهای دانلود کرده گذاشته اند و این جای خوشحالی بسیار دارد.

چه پروپوزال هایی بدرد می خورند؟

برای شروع دانشجویان حتما نباید کارهای مربوط به موضوع خودشان را مطالعه کنند، بلکه مطالعه طرح های پژوهشی آماده موضوعات دیگر و پروپوزال های حتی رشته های دیگر مانند مدیریت هم می تواند به آنها در نوشتن پروژه اصلی خودشان کمک کند. این کار فقط یادگیری اصول روش تحقیق می باشد و بخش های مختلف طرح مانند بیان مسأله تحقیق و ضرورت و روش و مدل می تواند در این راه بسیار مهم باشد.

شاید در نهایت تصمیم بر این باشد که مطالعات بیشتر در حوزه انتخاب موضوع پایان نامه باشد که می تواند ایده خوبی برای ادامه کار باشد و انجام پایان نامه معماری خود مراحلی خاص خود دارد که باید با بهترین کیفیت صورت گیرد.

درباره‌ی نویسنده

hamidfx